Pierzenie

Pierzenie

Na foto powyzej widac jak kanarkowi wyrastaja nowe, zolte piorka.   Bedzie mial caly zolty brzuch, jak skonczy pierzenie.   Mlode z legow 1 i 2 juz …

 

Nowy dom gotowy

Nowy dom gotowy

Po dlugiej wakacyjnej przerwie wracam do blogowego kokpitu. Miesiac temu nowy dom dla mlodych kanarkow byl juz gotowy.   Wpuscilam do niego 14 mlodych …

 

Juniory

Juniory

Juniory sa ciekawskie i odwazne podczas wolnego fruwania.  Z upodobaniem szarpia dywanik mojego synka, smakuja wszelkich przedmiotow na stole i wyzywaja sie na szelkach firanek …

 

Budujemy nowy dom

Budujemy nowy dom

Zaczelam od prowizorycznego pokrycia sciany na klatki resztka wykladziny PCV.  Wylicytowalam pare kawalkow na ebay.  Drugi bedzie pokrywal dno budowanej przeze mnie klatki-fruwalki, ktora stanie …

 

Isi

Isi

Kilka fotek Isi… Tu widac zaokraglona kloake.  Isi zniosla  po trzecich legach jeszcze 2 jajka na podloge – nie dalam jej ani gniazda ani materialu pod …

 

Najmlodsze

Najmlodsze

Trzy zolte i cztery biale izabelki zamieszkaly w zielonej wolierce z Isi.  Samiczka ma teraz pare dni natezonej pracy – ale musialam oddzielic mlode od …

 

Starszaki

Starszaki

Siedem starszakow mieszka z pastelowa samiczka na czele w przestronnej klatce (160cm dlugosci x 80cm wysokosci x 50 glebokosci).  Do zielonej wolierki wpuscilam siedem zoltodziobow… …

 

7 dni pozniej

7 dni pozniej

Po siedniu dniach na rosniecie i pierzenie przyszedl czas na nowe fotki. Powyzej widac moja panienke Nr 1, ktora nadal laciata, ale jednak juz bardziej zolta …

 

Niedziela osiemnastu izabelek

Niedziela osiemnastu izabelek

Isi jest jak kwoczka.   Spisuje sie swietnie podczas legow.  Niestety, moja ulubienica, Frau Waffel, juz drugie swoje pisklaki marnie prowadzi.  Ciekawe, ze podlozone jej …

 

Yes, I do!

Yes, I do!

Dzis trzem pisklakom nalozylam obraczki.   Moje ci one! Na foto powyzej widac jak malenka jest lapka 6-ciodniowego kanarka.  Podczas obraczkowania czuje sie jak slon probujacy nawlec …

 

Siedem golych irokezow

Siedem golych irokezow

Tak tak – ze wszystkich zaplodnionych jajek wykluly sie pisklaki! Trzy byly niezaplodnione i zostaly w gniezdzie jako podporki dla glowek i termofory. Mlode na foto …

 

Fotosesja na tarasie

Fotosesja na tarasie

Dzis znowu pogoda sprzyjala wietrzeniu puchowych brzuszkow.  Na zewnatrz i aparat fotograficzny nabral ochoty do gimnastyki obiektywu i elegancko ustawial ostrosc. Wolierka calkiem ciekawie wyglada w …

 

Wyjatki potwierdzaja regule.

Wyjatki potwierdzaja regule.

Regula mowi:  kanarki spia w pojedynke.  Aby zapewnic im bezstresowe poszukiwania miejsca na nocleg, zawiesilam dodatkowe krotkie zerdki.  W ten sposob mam 7 miejsc „na …

 

Siedmiominutowy film z wolierki siedmiu krasnoludkow.

Siedmiominutowy film z wolierki siedmiu krasnoludkow.

Zapraszam do wolierki – ponizej wstawiam film.

 

Siedem krasnoludkow

Siedem krasnoludkow

  Siedem krasnoludkow zamieszkalo dzis w przestronnym zielonym domku.   To znaczy do trzech muszkieterow dorzucilam cztery puchate kulki z klatki Jiingle.  Mlody …

 

Jingle – dobry tata

Jingle – dobry tata

Kilka dni temu mialam spore olaboga.  FrauWaffel wysiadywala jajka i za kazdym razem, jak schodzila z gniazda, osaczaly ja dwa pisklaki blagajac o pokarm.  Tja …

 

Trzech muszkieterow w nowej willi

Trzech muszkieterow w nowej willi

Trzej muszkieterowie z pierwszego legu FrauWaffel i PuffDaddy zamieszkali w wiekszej klatce.  Dostalam ja od pary hodowcow z naszego stowarzyszenia – bedzie sluzyc …

 

O mlodych kanarkach

O mlodych kanarkach

(Powyzej) Tak wyglada obecnie moj Nr 1, ktory po pierzeniu ma byc zolty.   A ponizej pisklaki Isi i Jingle.  Dwa z trzech Izabel-bialych:   I moja pierwsza Izabel-pastel …

 

Kolejne i ostatnie legi 2012

Kolejne i ostatnie legi 2012

Isi byla mocno niecierlpiwa i zaczela szukac materialu na budowe nowego gniazda juz 15 dnia zycia pisklakow.  Wszystko, co znalazla, ukladala obok pisklakow w starym …

 

Skubanie trawy

Skubanie trawy

Zebralam dzis spory bukiet traw dla ptakow. Uwielbiaja wyskubywac niedojrzale nasionka – i choc wydaje sie to ogromna iloscia zieleniny, widocznie jest inaczej przyswajane …

 

Izabel-Pastel

Izabel-Pastel

Mlode na tych fotkach maja 15 dni.   Z 4 pisklakow Isi i Jingle bedzie 1 izabel-bialy PASTEL i 3 biale izabelki.  Powyzej dwie biale izabelki …

 

Drugie legi Isi

Drugie legi Isi

6 maja wykluly sie 4 pisklaki Isi i Jingle.   Frau Waffel siedziala w tym czasie na swoich niezaplodnionych jajkach.  Aby nie nadwyrezac Isi przy jej …

 

Trzech samodzielnych muszkieterow

Trzech samodzielnych muszkieterow

8 maja 2012 Trzech mlodych muszkieterow potrzebowalo wparcia u Taty-Kanarka kilka dni dluzej niz „ksiazkowe” kanarki.  Po 33 dniach Puff Daddy przeprowadzil sie do kawalerki podwieszonej …

 

Od pisklaka do ptaka

Od pisklaka do ptaka

Kolejny post siegajacy w niedaleka przeszlosc… Marzec – Kwiecien 2012 Frau Waffel zniosla 4 jajka.  Kazdego ranka siedziala nieruchomo w gniezdzie z otwartym dziobem – widac bylo, …

 

Budowa gniazda

Budowa gniazda

Maly powrot do przeszlosci.  Frau Waffel i Puff Daddy otrzymali w marcu pozwolenie na budowe.  Najpierw dostali materialy budowlane, a zaraz potem zamontowalam im …

 

Puff Daddy + Frau Waffel

Puff Daddy + Frau Waffel

Powyzej samczyk z 2011 roku, o pasownym imieniu Puff Daddy. Jego kolor to Isabel zolty nieintensywny szpalt pastel i bialy recesywny.   Choc samiczka ponizej miala …

 

Jingle+Isi 2012

Jingle+Isi 2012

Samczyk Jingle to przystojniak o gladkich rysach.  Ma piekna jadnoliscie jasna piers i calkiem ladny rysunek na plecach.  Jest z 2011 roku, a jego kolor …

 

  • RSS